ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ό,τι συμβαίνει στην ορχήστρα μας, ίσως και παραέξω, ό,τι ΜΑΣ αρέσει και ό,τι όχι, ό,τι ΣΑΣ αρέσει και ό,τι όχι,

για ό,τι ανησυχούμε και για ό,τι χαιρόμαστε, για ό,τι αγαπούμε και για ό,τι απευχόμαστε, ένα παράθυρο ανοιχτό προς τα μέσα και προς τα έξω...

καλώς μας ήρθατε!

Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013

ΠΕΡΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ!


Ο Πλάτων λέει:

  • Άριστος φύλακας του ανθρώπου είναι ο λόγος σε συνδυασμό με την μουσική. Καθώς μόνο αυτός θα γίνει ο ισόβιος σωτήρας της αρετής, αν υπάρχει μέσα σ' αυτόν που την κατέχει.
  • Η μουσική δίνει ψυχή στις καρδιές και φτερά στη σκέψη.
  • Η μουσική είναι η κίνηση του ήχου να φτάσει την ψυχή και να της δείξει την αρετή

 

Η μουσική κατέχει μείζονα θέση στην αισθητική θεώρηση του Σοπενχάουερ καθώς, λόγω της αφαιρετικότητας της, δεν βασίζεται σ' ένα φαινομενολογικό παραστατικό μέσον.

 
 
 Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, οι συνθέσεις του Mozart έχουν άμεση εφαρμογή στην ιατρική Επιστήμη: καταπολεμούν το άγχος, ενισχύουν την ευφυΐα, ενώ βοηθούν στην αντιμετώπιση των καρδιακών παθήσεων, των αρθριτικών πόνων και, όπως αποδείχθηκε τελευταία, της επιληψίας.

 

 Μουσικοθεραπεία είναι η κλινική και τεκμηριωμένη χρήση των παρεμβάσεων της μουσικής για την επίτευξη εξατομικευμένων στόχων μέσα σε μια θεραπευτική σχέση με έναν πιστοποιημένο επαγγελματία, ο οποίος έχει ολοκληρώσει ένα εγκεκριμένο πρόγραμμα μουσικοθεραπείας.

Παρεμβάσεις της μουσικοθεραπείας επιδρούν:

*       Στην προώθηση της ευεξίας

*       Διαχείριση του στρες

*       Ανακούφιση του πόνου

*       Έκφραση των συναισθημάτων

*       Ενίσχυση της μνήμης

*       Βελτίωση της επικοινωνίας

*       Προώθηση της Φυσικής Αποκατάστασης
 
 

 Στον Φαίδωνα ακούμε τον Σωκράτη να λέει ότι η φιλοσοφία είναι η ανώτερη μορφή μουσικής. Στην Πολιτεία υπάρχει η άποψη ότι η διαπαιδαγώγηση των νέων της ανώτερης τάξης πρέπει να γίνεται με τη μουσική. Αυτή η τάξη θα έπρεπε να συντηρείται από όλες τις άλλες για να είναι τα μέλη της άρχοντες και φύλακες της Πόλης – Κράτους. Οι νέοι μέσω της μουσικής θα οδηγούνταν στη φιλοσοφία ώστε οι αποφάσεις τους και σαν άρχοντες και σα φύλακες να ήταν οι σωστότερες και δικαιότερες

 

Θα μπορούσαμε να γεμίσουμε σελίδες επί σελίδων με τις απόψεις ιατρών και φιλοσόφων για την αξία της μουσικής στην εκπαίδευση αλλά και την ζωή εν γένει του ανθρώπου. Κι όμως η ελληνική πολιτεία εν έτει 2013 καταργεί την μουσική εκπαίδευση από την Β και Γ Γυμνασίου αβασάνιστα. Αναρωτιόμαστε αλήθεια, αιτία είναι η άγνοια της μεγάλης σημασίας της μουσικής και της θετικής επίδρασής της στον άνθρωπο ή είναι ο δρόμος που οδηγεί τους νέους εσκεμμένα στην αμάθεια και μακριά από την αρετή;

 

Δεν μπορούμε παρά να καταδικάσουμε απερίφραστα αυτήν την απόφαση, που φτωχαίνει την εκπαίδευση των παιδιών μας, τους στερεί τις ευεργετικές ιδιότητες της μουσικής και δίνει  άλλο ένα τεράστιο πλήγμα στον κλάδο μετά τον θάνατο της Ορχήστρας των Χρωμάτων, των Ορχηστρών και της Χορωδίας της ΕΡΤ.

Κι αν η μουσική αρχίζει να φαντάζει περιττή και κλείνουν οι ορχήστρες, οι χορωδίες,  αλλά και οι θέσεις εργασίας στον δημόσιο τομέα,  τότε αυτό το τσουνάμι θα χτυπήσει αναμφίβολα και τον ιδιωτικό τομέα, την ιδιωτική εκπαίδευση της μουσικής, τα ωδεία, τις μουσικές σχολές, τα μουσικά καταστήματα, τους κατασκευαστές οργάνων και έτσι άλλος ένας τεράστιος τομέας, που δεν ανήκει στο δημόσιο, θα πληγεί θανάσιμα επίσης…

Μέχρι να φτάσουμε στην απόλυτη σιωπή;
 
 
Υπάρχει καιρός ακόμη για να ξανανοίξουν οι Ορχήστρες και η Χορωδία της ΕΡΤ, υπάρχει καιρός ακόμη για να επανασχεδιαστεί το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων και να ξαναμπεί η Μουσική στις αίθουσες διδασκαλίας, όχι μόνο των δημοτικών και των γυμνασίων, αλλά και των λυκείων και μάλιστα  με τρόπο ανανεωμένο και ουσιαστικό!

1 σχόλιο:

Christina V. είπε...

Ο πόνος συνεχίζεται και πραγματικά δεν ξέρω με ποιόν τρόπο μπορούμε να αναστρέψουμε την κατάσταση... Θλίψη μεγάλη και η μόνη οδός φαίνεται πως είναι να ευαισθητοποιήσουμε όλο τον κόσμο. Καλή δύναμη σε όλα!