ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ό,τι συμβαίνει στην ορχήστρα μας, ίσως και παραέξω, ό,τι ΜΑΣ αρέσει και ό,τι όχι, ό,τι ΣΑΣ αρέσει και ό,τι όχι,

για ό,τι ανησυχούμε και για ό,τι χαιρόμαστε, για ό,τι αγαπούμε και για ό,τι απευχόμαστε, ένα παράθυρο ανοιχτό προς τα μέσα και προς τα έξω...

καλώς μας ήρθατε!

Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2013

ΚΡΑΤΙΚΉ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ: ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΔΟΝΤΑ!

Συναυλία με έξοχους σολίστες
Του Νικου Α. Δοντα
Στις 5 Ιουλίου στο Ηρώδειο η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ξεκίνησε το πρόγραμμά της με το Κοντσέρτο για δύο πιάνα, κρουστά και ορχήστρα του Μπάρτοκ. Στην πρωτότυπη μορφή του, ως σονάτα, το έργο είχε ακουστεί λίγες εβδομάδες νωρίτερα από το σύνολο «Κύκλος» και μάλιστα με τους ίδιους σολίστες (βλ. «Κ», 7/7/2013).
Στο Ηρώδειο η εντύπωση ήταν τελείως διαφορετική, όχι μόνο επειδή τα σολιστικά όργανα βρίσκονταν σε διάλογο με μεγάλη συμφωνική ορχήστρα, αλλά επειδή η ακουστική του χώρου δημιουργούσε διαφορετικές ισορροπίες. Πολύ πιο έντονη ήταν η παρουσία των δύο πιανιστών, του Γιώργου-Εμμανουήλ Λαζαρίδη και του έξοχου Στέφανου Θωμόπουλου, οι οποίοι απέδωσαν με καθαρότητα και νεύρο όσα τους εμπιστεύτηκε ο συνθέτης. Ο ρόλος των κρουστών προέκυψε ακόμα πιο ενδιαφέρων: Ενώ στον κλειστό χώρο ηχούσαν υπερβολικά έντονα και καθοριστικά, στο Ηρώδειο ισορρόπησαν καλύτερα, καθώς άλλοτε πρόβαλλαν σε σολιστικό ρόλο και άλλοτε έμοιαζε να ανήκουν στην ορχήστρα. Επαιξαν οι Δημήτρης Δεσύλλας και Ανδρέας Φαρμάκης. Η ίδια η ορχήστρα, υπό τη διεύθυνση του Γάλλου αρχιμουσικού Πασκάλ Ροφέ, παρά τον όγκο της δεν φάνηκε πουθενά να απειλεί τους σολίστες. Αντίθετα, ειδικά το σώμα των εγχόρδων παρενέβαινε σε ισορροπημένο διάλογο κυρίως με τα πιάνα αλλά και με τα κρουστά.
Το πρώτο μέρος ολοκληρώθηκε με τους «Χορούς της Γκαλάντα» του Ζόλταν Κόνταϊ. Το έργο απογείωσε ο κλαρινετίστας Σπύρος Μουρίκης, ο σπουδαίος αυτός μουσικός, τον οποίο τόσο σπάνια έχουμε την ευκαιρία να χαρούμε σε πιο ουσιαστικό ρόλο: η μουσικότητά του, ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνει τις φράσεις, προτρέπει τον ακροατή να εστιάσει στον δικό του ήχο, να «ταξιδέψει» μαζί του και να ξεχάσει τα υπόλοιπα. Ευχάριστη, επίσης, η επιστροφή της Χρυσής Πιλαφτσή στο φλάουτο, όπως και η συμβολή των Βάμβα (όμποε), Σταθουλόπουλου (πίκολο) και Κάκου (κόρνο).
Ολοι τους, όπως επίσης αρκετοί ακόμα μουσικοί σαν τον Γιάννη Καραμπέτσο (τρομπέτα), είχαν την ευκαιρία να φανούν στις «Εικόνες από μία έκθεση» του Μούσοργκσκι, με τις οποίες ολοκληρώθηκε η βραδιά. Η διεύθυνση του Ροφέ διασφάλισε το ξεχωριστό προφίλ κάθε μικρογραφίας, πλαστικότητα και ευελιξία στην αγορά της Λιμόζ, επίσημη και στη συνέχεια απόκοσμη διάθεση στις κατακόμβες, μεγαλοπρέπεια στη «Μεγάλη πύλη του Κιέβου».

http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_columns_2_18/08/2013_530045

Hμερομηνία :  18/8/13   
Copyright:  http://www.kathimerini.gr

Kλείσιμο

Δεν υπάρχουν σχόλια: