ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ό,τι συμβαίνει στην ορχήστρα μας, ίσως και παραέξω, ό,τι ΜΑΣ αρέσει και ό,τι όχι, ό,τι ΣΑΣ αρέσει και ό,τι όχι,

για ό,τι ανησυχούμε και για ό,τι χαιρόμαστε, για ό,τι αγαπούμε και για ό,τι απευχόμαστε, ένα παράθυρο ανοιχτό προς τα μέσα και προς τα έξω...

καλώς μας ήρθατε!

Τρίτη, 19 Απριλίου 2011

ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΟΡΧΗΣΤΡΩΝ








Gefährliche Lautstärkebelastung am Arbeitsplatz
aus DOV

(από την " Γερμανική Ένωση Επαγγελματιών Μουσικών Ορχηστρών)

14.04.2011 14:10

DOV fordert Arbeitgeber zur Wahrnehmung ihrer Fürsorgepflicht auf

- "Tag gegen Lärm" am 27. 4. 2011

Η DOV παροτρύνει τους εργοδότες να εκτελέσουν το καθήκον τους φροντίζοντας την υγεία των εργαζομένων

"Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον θόρυβο",



στις 27 4. 2011

Bei der Aufführung Klassischer Musik kann es im Orchester zu gefährlichen Lautstärkebelastungen kommen. Spitzenwerte von über 120 Dezibel entsprechen denen eines startenden Flugzeugs und können das Gehör des Musikers dauerhaft schädigen.

Κατά την εκτέλεση της κλασικής μουσικής στην ορχήστρα, ο μουσικός μπορεί να οδηγηθεί σε επικίνδυνες επιβαρύνσεις για την υγεία του, λόγω της μεγάλης έντασης του ήχου. Τιμές αιχμής άνω των 120 ντεσιμπέλ (στις οποίες συχνά ανέρχεται η ένταση του ήχου μέσα σε μια ορχήστρα) αντιστοιχούν σε εκείνες ενός αεροπλάνου που απογειώνεται και μπορεί προκαλέσουν μόνιμη βλάβη στην ακοή του μουσικού.






Ein entsprechendes Gesetz zur Vorbeugung von lautstärkebedingten Gehörschäden am Arbeitsplatz, die so genannte „EU-Lärmschutzrichtlinie“, wurde erst im Jahr 2007 erlassen. Hierdurch sind nun auch die Arbeitgeber von Orchestermusikern verpflichtet darauf zu achten, dass die Arbeitnehmer keinem gesundheitsschädlichen Schallpegel ausgesetzt sind.

Ο σχετικός νόμος για την πρόληψη της απώλειας της ακοής που προκαλείται λόγω της έντασης του ήχου κατά την εργασία στην ορχήστρα, η λεγόμενη «οδηγία για το θόρυβο της ΕΕ 2003//10/ΕΚ» εγκρίθηκε μόλις το 2007 για την Γερμανία ενώ για την Ελλάδα το 2006 -Π.Δ. 149/06, (ΦΕΚ 159/Α/28.7.06) Ελάχιστες προδιαγραφές υγείας και ασφάλειας όσον αφορά την έκθεση των εργαζομένων σε κινδύνους προερχόμενους από φυσικούς παράγοντες (θόρυβος) σε εναρμόνιση με την οδηγία 2003//10/ΕΚ-.









Εξ΄ αιτίας αυτής της οδηγίας, οι εργοδότες των μουσικών της ορχήστρας έχουν σήμερα την υποχρέωση, να εξασφαλίζουν, ότι οι εργαζόμενοι δεν θα εκτίθενται σε επιβλαβείς ηχοστάθμες.








Verschiedene Schutzmaßnahmen wie z.B. der Einbau von Schallabsorbern oder das Aufstellen von Schallschutzschirmen im Orchestergraben bis hin zum individuellen Gehörschutz wurden seitdem durchgeführt. An zahlreichen Orchesterstandorten wird das Thema aber leider noch nachlässig behandelt.

Διάφορα μέτρα προστασίας, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση ηχομονωτών ή η τοποθέτηση των οθονών προστασίας (ηχοανακλαστήρων) στο χώρο της ορχήστρας, μέχρι και ατομικά μέσα προστασίας της ακοής (ακουστικά, ωτοασπίδες κλπ) έχουν έκτοτε ληφθεί.

Παρ' όλα αυτά όμως δυστυχώς σε πολλές ορχήστρες ανά τον κόσμο

(ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΕΣ)

εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν το θέμα αυτό εντελώς απερίσκεπτα.

Die Deutsche Orchestervereinigung (DOV) fordert anlässlich des „Tags gegen Lärm“ die Arbeitgeber der Orchestermusiker auf, sich verstärkt um Schallschutzmaßnahmen und die Gesundheit der Arbeitnehmer zu kümmern und ihrer Fürsorgepflicht nachzukommen. Auch wenn Orchestermitglieder anders als etwa Arbeitnehmer im Baugewerbe oder Straßenbau nicht einem erhöhten „Lärm“, sondern einer erheblichen „Lautstärke“ ausgesetzt sind, so gehören sie doch zu den durch extreme Schallpegelwerte am stärksten gefährdeten Berufsgruppen überhaupt!









Η Γερμανική Ένωση Ορχηστρών (DOV) καλεί, με αφορμή την
«Ημέρα κατά του θορύβου«
τους εργοδότες των μουσικών ορχήστρας, να ενισχύσουν τα μέτρα ελέγχου του θορύβου και της προστασίας της υγείας των εργαζομένων και να συμμορφωθούν με το καθήκον τους για την φροντίδα της υγείας των μουσικών. Παρά το γεγονός ότι τα μέλη της ορχήστρας δεν εκτίθενται σαν τους εργαζόμενους στις οικοδομές ή στους δρόμους σε έναν αυξανόμενο θόρυβο, αλλά εκτίθενται σε έναν ήχο σημαντικής έντασης, εν τούτοις ανήκουν κατά γενική ομολογία στα πιο ευάλωτα επαγγέλματα εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής στάθμης του ήχου, που αναπτύσσεται στον χώρο εργασίας!


4 σχόλια:

Christina V. είπε...

Πολύ σημαντικό το κείμενο και πραγματικά δε γνώριζα καθόλου για αυτόν τον κίνδυνο. Όμως εγώ μόλις γύρισα από την "Κρητικοπούλα" και ήθελα να σας γράψω αμέσως πριν μου φύγει η μαγεία. Θέλω, λοιπόν, να σας πω ότι είσασταν όλοι σας ΥΠΕΡΟΧΟΙ!!! Ότι είσασταν όλοι καλοκουρδισμένοι, παίζατε σαν ένα όργανο και είχατε και ήχο με προσωπικότητα. Απολαύσαμε και τα χάλκινα και τα ξύλινα που είχαν τέτοια καθαρότητα και γλυκύτητα στον ήχο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μια άλλη ορχήστρα. Παίξατε ένα έργο που δεν είχατε ξανακούσει με μοναδικό τρόπο, το αναστήσατε για την ακρίβεια. Μου φέρατε δάκρυα συγκίνησης αλλά και γλυκά χαμόγελα με την τόσο όμορφη μουσική σας.

Πάντα ήξερα πως είστε μια σπουδαία ορχήστρα. Σας ευχαριστούμε που μας κάνετε περήφανους. Ένα φιλί σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά.

logia είπε...

@Christina V.

και μεις μόλις γυρίσαμε από την Κρητικοπούλα κατάκοποι.
Χαρά μας που σου άρεσε, γιατί εμείς είχαμε πολλές ενστάσεις για τον χρόνο, που επέλεξε ο διευθυντής να την παρουσιάσει. Πιστεύουμε οτι η Μεγάλη Τετάρτη είναι ακατάλληλη μέρα για ένα τόσο χαρούμενο μουσικό κείμενο και φοβόμασταν οτι θα πάει χαμένο, αν μέσα στο κοινό υπήρχαν ακροατές που θα προσβάλλαμε το θρησκευτικό τους συναίσθημα.
Θα προτιμούσαμε γιαυτήν την ημέρα ένα ρέκβιεμ ή ένα στάμπατ μάτερ ή ένα μισα σολέμνις, ένα θρησκευτικό έργο τέλος πάντως, για να μην ξεσηκωθεί και ο κόσμος εναντίον μας, αλλά και επειδή αυτά τα μεγάλα αριστουργήματα, τα θρησκευτικά έργα, έχουν πολύ περιορισμένες ημέρες, που μπορούν να παρουσιαστούν...
και θα προτιμούσαμε φυσικά, η Κρητικοπούλα, που δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από τις γνωστές όπερες κωμίκ, να παρουσιαστεί πανυγυρικά σε μια άλλη ημερομηνία και να έχει και την υποδοχή που της πρέπει!
Αλλά τέλος καλό, όλα καλά

καλή Ανάσταση σου εύχομαι!

και σε ευχαριστούμε θερμά για τα καλά σου λόγια!
είναι μεγάλη ικανοποίηση, να ξέρεις οτι οι προσπάθειές σου βρήκαν ανταπόκριση....

Christina V. είπε...

Ν΄ςλλη μου κατανοώ τις ενστάσεις σας. Κι εγώ, ανεξάρτητα από το υφος του έργου, αισθάνθηκα λίγο περίεργα γιατί τη Μ. Τετάρτη την έχωω συνδυάσει με την ακολουθία του Μυστικού Δείπνου. Δεν ήθελα όμως να χάσω μια τέτοια α' εκτέλεση και φαντάζομαι ότι είχε να κάνει με τις Ελληνικές Μουσικές Γιορτές που απ' την αρχή γίνονται τέτοιον καιρό. Μην αφήνετα την πίκρα να σας κλέψει τη χαρά. Κρίμα που ήταν τόσο λίγοι ακροατές. Καλή Ανάσταση με υγεία. Χαιρετισμούς από την Καίτη Ρ.

logia είπε...

@ Christina V.
καλά τα λες
μιλάμε πάντα στα πλαίσια της λογικής του τι θα ήταν καλύτερο, τι θα ήταν προτιμότερο.

Ανταποδίδουμε χαιρετισμούς Νέλλη+Νεφέλη

Πες της να μπει αν θέλει στο
http://nefelis-haiku.blogspot.com και να δει και στο youtube το βιντεάκι της μαθήτριάς της "το ρε και το μι απο την ηρεμία"

Καλή Ανάσταση και στις δυο σας