ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ό,τι συμβαίνει στην ορχήστρα μας, ίσως και παραέξω, ό,τι ΜΑΣ αρέσει και ό,τι όχι, ό,τι ΣΑΣ αρέσει και ό,τι όχι,

για ό,τι ανησυχούμε και για ό,τι χαιρόμαστε, για ό,τι αγαπούμε και για ό,τι απευχόμαστε, ένα παράθυρο ανοιχτό προς τα μέσα και προς τα έξω...

καλώς μας ήρθατε!

Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011

"ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΝΕΙ ΦΑΛΤΣΑ"





























Σε ζοφερές εποχές, που οι περικοπές έχουν γίνει κανόνας, οι ορχήστρες δεν θα αποτελούσαν εξαίρεση. Απλήρωτοι μουσικοί, μισθοί της πείνας, πάγωμα προσλήψεων, περικοπές επιχορηγήσεων ταλανίζουν κάποιες απ' αυτές. Το κερασάκι στην τούρτα βέβαια είναι η Ορχήστρα των Χρωμάτων.

 Μετά την παραίτηση του Μίλτου Λογιάδη, το υπουργείο Πολιτισμού διαβεβαίωσε ότι η ορχήστρα θα διατηρήσει την ακεραιότητά της εντός της ΕΡΤ. Αλλά θα είναι έτσι; Κι έπειτα, ούτε και οι μουσικοί της ΕΡΤ καλοπερνούν: «Οι μουσικοί μας», λέει ο γενικός διευθυντής της ΕΡΑ Δημήτρης Παπαδημητρίου, «είναι υποπληρωμένοι σε σχέση με συναδέλφους τους σε άλλες κρατικές ορχήστρες. Πληρώνονται όσο περίπου οι καθαρίστριες της ΕΡΤ. Είναι απαράδεκτο. Η αναβάθμισή τους θα ήταν το πρώτο που θα έκανα, αλλά στη φάση που είμαστε είναι αδύνατον».

Κάποιος που εργάζεται στην ορχήστρα από το 1993, αμείβεται με 900 ευρώ. Οπως μας εξήγησαν οι μουσικοί, ο λόγος είναι πως η ΕΡΤ δεν αναγνωρίζει την προϋπηρεσία των μουσικών πριν από το 2006. Το πρόβλημα επέτεινε η πρόσφατη απαγόρευση της παράλληλης απασχόλησής τους εκτός ΕΡΤ. Οσοι ας πούμε δούλευαν και στα «Χρώματα» θα χάσουν τα 636 ευρώ που λάμβαναν εκεί (αυτός είναι ο μισθός του απλού μουσικού στην Ορχήστρα των Χρωμάτων...). Ο Δ. Παπαδημητρίου πάντως εμφανίζεται αισιόδοξος ως προς την πορεία των τριών μουσικών συνόλων: «Πάνε οι εποχές της αργομισθίας, που οι μουσικοί πληρώνονταν και δεν εμφανίζονταν», μας είπε. «Επιπλέον, το πρόβλημα στέγασης λύθηκε με το "Ακροπόλ" που πρόσφατα ανακαινίστηκε».

Και οι ελλείψεις σε βασικά όργανα λόγω συνταξιοδότησης, στρατιωτικής θητείας, εγκυμοσύνης; «Πρόσφατα, ύστερα από ηχογραφημένες οντισιόν, πήραμε 46 μουσικούς για δύο χρόνια. Δεν υπήρξε ούτε μια ένσταση».

Ωστόσο, όπως τονίζουν μουσικοί, υπάρχουν ακόμα κάποιες επιτακτικές ανάγκες. Ενα άλλο πρόβλημά τους είναι πως δεν λαμβάνουν το μηνιαίο επίδομα οργάνου. Και, όπως οι μουσικοί των «Χρωμάτων», επωμίζονται κι αυτοί τα έξοδα συντήρησης των οργάνων τους.

«Ο προϋπολογισμός μας δεν έχει υποστεί μειώσεις», λέει ο Δ. Παπαδημητρίου, και υπογραμμίζει πως «η ΕΡΤ είναι κερδοφόρος -φέτος μάλιστα θα έχει μεγαλύτερο κέρδος». Ωστόσο, «η προσφορά της συμφωνικής ορχήστρας, που σήμερα είναι μία από τις τρεις καλύτερες στην Ελλάδα, είναι κοινωνική. Δεν μπαίνει στη λογική του οικονομικού ανταγωνισμού».

Πάντως, η προοπτική ένταξης της Ορχήστρας των Χρωμάτων στην ΕΡΤ και η απαγόρευση της παράλληλης απασχόλησης των μουσικών της ΕΡΤ, για κάποιους, όπως ο Λουκάς Πανουργιάς, χορωδός και αντιπρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ, «ίσως να υποκρύπτει την πρόθεση του ΥΠΠΟΤ να συγχωνεύσει τις δύο ορχήστρες σε μια κοινή δεξαμενή μουσικών».

Από την πλευρά του ο Δ. Παπαδημητρίου μας είπε ότι δεν μπορεί να γνωρίζει τις σκέψεις του ΥΠΠΟΤ, αλλά «η ένταξη της Ορχήστρας των Χρωμάτων στην ΕΡΤ θα γινόταν για να επιλύσει το πρόβλημά της. Δεν υπάρχει σκέψη να καταργηθεί η μία ούτε να συγχωνευτεί με την άλλη. Αν ερωτηθώ δεν θα συμφωνήσω με τη λύση μιας "δεξαμενής". Αντίθετα θα επιθυμούσα να προκηρυχθεί διαγωνισμός ώστε να συμπληρωθεί ο αριθμός των μουσικών που θα χρειαστούν τα "Χρώματα". Η Ορχήστρα των Χρωμάτων παίζει συγκεκριμένο ρεπερτόριο, που δεν αποτελεί κεντρική μέριμνα μιας ραδιοφωνικής ορχήστρας η οποία απευθύνεται στο σύνολο του πληθυσμού και εστιάζει στους έλληνες συνθέτες».

Πάντως, σε ψήφισμά τους, που κοινοποίησαν στο ΥΠΠΟΤ, οι εργαζόμενοι της Ορχήστρας των Χρωμάτων εξέφρασαν την επιθυμία η ορχήστρα να παραμείνει νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, υπαγόμενο στο ΥΠΠΟΤ και επιχορηγούμενο από αυτό (www.blog-mousikoichromaton.com).

Και η ελλειμματική Λυρική όμως ήρθε στο προσκήνιο μετά το πρόγραμμα εξυγίανσης που εφάρμοσε ο νέος της πρόεδρος, κ. Μουρκογιάννης, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ουκ ολίγες προστριβές στους κόλπους της. Τα μέλη της ορχήστρας (που τυπικά δεν ανήκει στη Λυρική), είναι στην πλειονότητά τους δημόσιοι υπάλληλοι, ακριβώς όπως οι συνάδελφοί τους στην ΚΟΑ και την ΚΟΘ, δηλαδή αμείβονται απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ετσι, υπέστησαν και αυτοί τις περικοπές του μνημονίου. Κάποιοι ωστόσο έχουν σύμβαση αορίστου χρόνου, ενώ υπάρχουν και έκτακτοι. Οπως μας είπαν συνάδελφοί τους, «αυτό σημαίνει πως υπάρχουν μουσικοί τριών ταχυτήτων».

«Η ΟΛΣ», λέει ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ Μ. Μιχαηλίδης, «δεν έχει δικό της προϋπολογισμό, ούτε λαμβάνει ξεχωριστή επιχορήγηση από την ΕΛΣ. Η Ορχήστρα ακολουθεί τον ετήσιο προγραμματισμό της Λυρικής, άρα θα ακολουθήσει και το νέο στίγμα που θα επιδιώξουμε από το φθινόπωρο».

Ο ίδιος θεωρεί πως «η εφαρμογή του νόμου για τη μονοθεσία και τη σταθερότητα στην εργασιακή τους σχέση οδήγησε σε σταθερή άνοδο του επιπέδου τους τα τελευταία είκοσι χρόνια». Πιστεύει ότι «τα σημαντικότερα προβλήματα της ΟΛΣ, καθώς και των άλλων κρατικών ορχηστρών, πηγάζουν από τη μη σωστή λειτουργία του θεσμικού πλαισίου τους στην πράξη, από τον μη σεβασμό του τρόπου λειτουργίας τους». Τονίζει πάντως ότι «η ΕΛΣ παρουσίαζε τον Φεβρουάριο του 2011 ένα συσσωρευμένο χρέος ύψους 16,6 εκατ. ευρώ, ενώ στο τέλος Απριλίου είχε κατέβει στα 14,6 εκατ. ευρώ».

Κάποιοι, ενόψει της μεταστέγασης της ΕΛΣ στο Φαληρικό Δέλτα, προβληματίζονται μήπως κάποια στιγμή η Ορχήστρα και η ΕΛΣ περιέλθουν στα χέρια του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος». Αλλοι πάλι το εύχονται.

Οσο για την Καμεράτα, προ 18 μηνών, προ μνημονίου δηλαδή, «πέρασε δύσκολες στιγμές» παραδέχεται ο Νίκος Τσούχλος. Την εποχή εκείνη, συμπληρώνει η διοικητική διευθύντρια Πάρη Χριστοδουλοπούλου, θα έληγε η χορηγία της Eurobank προς την ορχήστρα. Προκειμένου να εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας ζητήθηκε από τους μουσικούς να δεχτούν μείωση του μισθού τους κατά 20%. Δέχτηκαν επίσης να μην πληρώνονται για τις ηχογραφήσεις, με αντάλλαγμα να δουλεύουν μειωμένες ώρες και να επιτρέπεται πλέον να δουλεύουν εκτάκτως σε κάποια άλλη ορχήστρα. «Αυτή η συμφωνία μάς επιτρέπει να επιβιώνουμε σήμερα. Δεν είμαστε κρατικοδίαιτοι, ούτε επαναπαυθήκαμε στην προστασία του Μεγάρου», τονίζει ο Ν. Τσούχλος.

Οσο για το Δημόσιο, μείωσε την επιδότησή τους κατά 30% και επιπλέον συχνά καθυστερεί την καταβολή της. «Αν τουλάχιστον ξέραμε πως για τρία χρονια θα έχουμε σίγουρα τα λεφτά του ΥΠΠΟΤ, θα μπορούσαμε να κάνουμε τον προγραμματισμό μας», λέει η Π. Χριστοδουλοπούλου. «Αν όμως σε ένα μήνα μας πει ότι δεν θα δώσει το ποσό που υποσχέθηκε για το 2011, τότε δεν θα μπορούμε να καλύπτουμε τα πάγιά μας».

Ο Ν. Τσούχλος πιστεύει ότι «η πολιτεία πρέπει να κάνει απολύτως σαφή τον ρόλο κάθε ελληνικής ορχήστρας. Θα έπρεπε μάλιστα να υπάρχουν άλλες δύο περιφερειακές. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ε.Ε. που δεν έχει ανώτατη μουσική ακαδημία και τα ωδεία της είναι αδιαβάθμητα».

Διευθυντής πλέον της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, ο Αλέξανδρος Μυράτ δηλώνει ευτυχής που ανέλαβε «έναν τόσο υγιή, από κάθε άποψη, οργανισμό». Ενώ όμως η ορχήστρα «είχε θεαματική αύξηση εισιτηρίων 240% από το 2004 έως το 2011, η επιχορήγησή της μειώθηκε δραματικά (50%) σε σχέση με πρόπερσι: το 2010 πήραμε 1.170.000, ενώ το 2011 περιμένουμε 765.000. Ομως θα προσπαθήσουμε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας απ' αυτήν τη μιζέρια για να μη χαλάσει το κλίμα της ορχήστρας».

Τον εξέπληξε επίσης η παραίτηση του δ.σ. του Ειδικού Ταμείου Οργάνωσης Συναυλιών (ΕΤΟΣ) που διαχειρίζεται τον προϋπολογισμό της Ορχήστρας (ενοίκιο χώρου, μετακινήσεις, έξτρα μουσικοί κ.λπ.). «Κι όμως είχε καταφέρει να εξυγιάνει τα οικονομικά της ορχήστρας ώστε το 2012 να μην έχει κανένα χρέος. Τώρα χάνουμε χρόνο, περιμένοντας το διορισμό των άλλων, ενώ θα έπρεπε να παρουσιάσω τον επόμενο προγραμματισμό μου».

Θα έπρεπε, υποστηρίζει, «να υπάρχει ένας κωδικός για τις ορχήστρες. Δεν μπορούν πια να είναι στο "κ.λπ."». Και υπογραμμίζει την ανάγκη σύνδεσης πολιτισμού και τουρισμού: «Η ορχήστρα μας θα μπορούσε να συνδεθεί με τη Χαλκιδική. Το κέρδος θα ήταν πολλαπλό».

Και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών απέκτησε νέο καλλιτεχνικό διευθυντή: τον Βασίλη Χριστόπουλο. «Ο νόμος προβλέπει 126 οργανικές θέσεις για την ορχήστρα», μας είπε. «Εμείς έχουμε 15 κενές θέσεις. Και δεν έχουμε πάρει πράσινο φως για να προκηρύξουμε νέες. Αλλά πώς να παίξεις όταν σου λείπει το πρώτο όμποε; Προστρέχουμε λοιπόν σε εκτάκτους».

Το άλλο πρόβλημα είναι «πως δεσμευόμαστε βάσει του νόμου Παυλόπουλου να μην κάνουμε συμβάσεις άνω των 24 μηνών ή περισσότερες από τρεις συμβάσεις με τον ίδιο άνθρωπο για το ίδιο αντικείμενο. Ετσι μπορούμε να συνεργαστούμε ελάχιστες φορές με έναν σημαντικό μουσικό».

Και η ΚΟΑ, όπως και η ΚΟΘ, λαμβάνει την ετήσια επιχορήγησή της μέσω του ΕΤΟΣ που διαχειρίζεται τα οικονομικά της (πλην των μισθών). «Το οργανόγραμμά μας πάντως είναι απαρχαιωμένο. Προβλέπει δακτυλογράφο αλλά όχι υπεύθυνο μάρκετινγκ ή χορηγιών!»

Στο ψητό τώρα: «Από το 2009 έως σήμερα η επιχορήγησή μας έχει μειωθεί στο μισό. Και να σκεφτεί κανείς πως είμαστε απόλυτα υγιείς οικονομικά. Στην Ελλάδα, αν κάνεις χρηστή διαχείριση... τιμωρείσαι!»

Οι μουσικοί της ΚΟΑ υφίστανται, ως δημόσιοι υπαληλοι και αυτοί, τις περικοπές του μνημονίου. «Υπάρχει όμως ο κίνδυνος να τους κόψουν το επίδομα οργάνου. Οι μουσικοί χρησιμοποιούν προς όφελος της υπηρεσίας τους την προσωπική τους περιουσία: όργανα χιλιάδων ευρώ. Που πρέπει να συντηρούνται τακτικά. Δεν είναι όλα τα επιδόματα του Δημοσίου πλασματικά».

Ο Β. Χριστόπουλος θεωρεί πως οι ορχήστρες μας πρέπει επιτέλους να αποδεσμευτούν από τους ασφυκτικούς νομικούς κορσέδες. Παραδέχεται επίσης ότι η ΚΟΑ δεν έχει τους συνδρομητές που θα μπορούσε να έχει: «Οταν όμως υποβαθμίζεις τη διδασκαλία της μουσικής στα σχολεία, πώς θα δημιουργήσεις κοινό; Οταν η ΚΟΑ παίζει με σημαντικούς σολίστες, γεμίζει. Αλλά το να φέρεις μεγάλους σολίστες κοστίζει...».
http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=285326


ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΤΩΝ ΟΡΧΗΣΤΡΩΝ


Συνεχή αξιολόγηση του ρόλου και της απήχησης των ορχηστρών και ένταξη της Ορχήστρας των Χρωμάτων στα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ, περιλαμβάνει η ατζέντα του ΥΠΠΟΤ το προσεχές διάστημα.

Οπως μας είπε ο σύμβουλος του υπουργού Πολιτισμού Γιωργανδρέας Ζάννος, «οι ορχήστρες επιτελούν ένα σημαντικότατο καλλιτεχνικό έργο και για πολλαπλούς λόγους οφείλουν να υπάρχουν. Ομως πρέπει συνεχώς να αξιολογείται το έργο τους, η εκπλήρωση της αποστολής τους και η απήχησή τους στην κοινωνία».

Η ΚΟΑ είναι η «επίσημη» ορχήστρα της χώρας, «που μπορεί να αποδώσει με αξιώσεις μεγάλα συμφωνικά έργα. Εχει ένα σταθερό, αλλά δυστυχώς αρκετά περιορισμένο κοινό, που δεν ανανεώνεται. Πρόσφατα ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής ο Βασίλης Χριστόπουλος, ένας νέος μαέστρος με διεθνή καριέρα, και με στόχο την ανανέωσή της».

Η ΚΟΘ έχει έναν αντίστοιχο ρόλο στη Θεσσαλονίκη «και απέκτησε υψηλό επίπεδο χάρη και στον Μύρωνα Μιχαηλίδη». Ο κ. Ζάννος αντιλαμβάνεται πως η μείωση των επιχορηγήσεων ανάγκασε τις ορχήστρες αυτές να προσαρμοστούν σε έναν μικρότερο προϋπολογισμό. Ομως θεωρεί ότι είναι πιο επιτακτικό από ποτέ να αναζητήσουν εναλλακτικούς πόρους: δηλαδή χορηγίες και εισιτήρια.

Η Ορχήστρα της Λυρικής εξυπηρετεί τις συγκεκριμένες ανάγκες του λυρικού μας θεάτρου «που έχει μεγάλη απήχηση», ενώ η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, ίσως η αρχαιότερη δημόσια ορχήστρα της χώρας, «εξυπηρετούσε κατά κύριο λόγο τις ανάγκες της ραδιοφωνίας και όφειλε να καταγράφει και να προβάλλει τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία που πιστεύω ότι αποτελεί εξαιρετικά σημαντική αποστολή. Αν όμως δει κανείς την πορεία της τα τελευταία χρονια έχει την αίσθηση πως οι διοικήσεις τη συντηρούσαν πιο πολύ σαν αγγαρεία, χωρίς να ενδιαφέρονται να την αξιοποιήσουν. Γι' αυτό και σήμερα δεν έχει ιδιαιτερα μεγάλο κοινό πλην της ετήσιας χριστουγεννιάτικης συναυλίας της που έχει γίνει θεσμός».

Σύμφωνα με τον κ. Ζάννο, η Χορωδία της ΕΡΤ είναι ίσως η καλύτερη της χώρας. Υπάρχει όμως ένα θέμα ως προς τον ρόλο που επιτελεί η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ: «Ενώ δημιουργήθηκε για να καλύπτει τις ανάγκες της Ραδιοφωνίας και της Τηλεόρασης στην εκτέλεση έργων "ελαφράς" μουσικής (ελληνικό τραγούδι, κιινηματογραφική μουσική, τζαζ κ.λπ.) μετά την αύξηση του αριθμού των μουσικών της που έγινε πριν από περίπου 15 χρόνια έχασε σε μεγάλο βαθμό τη φυσιογνωμία της και έγινε μια δεύτερη μικρή συμφωνική. Οι συναυλίες της δεν έχουν χαρακτήρα ούτε κάποια συστηματικότητα και περιορίζεται σε συνεργασίες με συνθέτες και τραγουδοποιούς του λεγόμενου έντεχνου που παρουσιάζουν τα τραγούδια τους με συμφωνική ορχήστρα».

Η Ορχήστρα των Χρωμάτων «υπήρξε ένα προσωπικό στοίχημα του Μάνου Χατζιδάκι, ο οποίος αφενός ήθελε να αναδείξει και να παρουσιάσει στο κοινό ένα εναλλακτικό συμφωνικό ρεπερτόριο και έργα που τον είχαν συγκινήσει σε διάφορες περιόδους της ζωής του και αφετέρου έχοντας περάσει από την ΚΟΑ και τα Μουσικά Σύνολα καταλόγιζε στους μουσικούς δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και ήθελε να αποδείξει με τη δημιουργία της πώς πρέπει να λειτουργεί μια ορχήστρα».

Ο Γ. Ζάννος υπήρξε δικηγόρος του Μάνου Χατζιδάκι και νομικός σύμβουλος της Ορχήστρας των Χρωμάτων και θυμάται πως «όσο ζούσε ο Μ. Χατζιδάκις, στηρίχθηκε στις χορηγίες και στα εισιτήρια. Θυμάμαι την αγωνία του να εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση κάθε συναυλίας».

Οταν πέθανε, «η ελληνική πολιτεία αισθάνθηκε την υποχρέωση να συνεχίσει τη λειτουργία της ορχήστρας κάνοντάς την εποπτευόμενο φορέα του ΥΠΠΟΤ, χωρίς όμως να γίνει αξιολόγηση της ανάγκης θεσμοθέτησης μιας ακόμα συμφωνικής ορχήστρας. Η μετέπειτα περίοδος με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Γιώργο Κουρουπό και μόνιμο μαέστρο τον Μίλτο Λογιάδη, ήταν επίσης επιτυχημένη. Ομως οι καθυστερημένες επιχορηγήσεις δεν επαρκούσαν για τις ανάγκες της και δημιουργήθηκαν ελλείμματα που σήμερα ανέρχονται σε 2 εκατομμύρια ευρώ». Μας θυμίζει επίσης πως από τους 40 μουσικούς της «οι μισοί έχουν και δεύτερη μόνιμη δουλειά στο Δημόσιο -οι περισσότεροι στη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ. Ομως πλέον η ΕΡΤ το απαγορεύει αυτό».

Ενόψει των παραπάνω προβλημάτων το ΥΠΠΟΤ αποφάσισε την ένταξη των «Χρωμάτων» στην ΕΡΤ, «λύση που συζητήθηκε με τους ανθρώπους της ορχήστρας. Θα γίνει ειδική νομοθετική ρύθμιση για να ενταχθούν εκεί οι 14-15 μουσικοί τους που δεν εργάζονται αλλού».

Και με ποιον τρόπο θα συμπληρωθεί ο αριθμός των 40; «Θα γίνει μια επαναξιολόγηση του ρόλου και της φυσιογνωμίας των ορχηστρών της ΕΡΤ, η οποία θα αποφασίσει αν η ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής θα συνεχίσει να απαρτίζεται από 62 μουσικούς ή θα μειωθεί και θα μετεξελιχθεί σε μια γνήσια ορχήστρα ελαφράς μουσικής. Σε αυτή την περίπτωση, όσες θέσεις εξοικονομηθούν από την ορχήστρα αυτή θα συμπληρώσουν τα "Χρώματα". Σε αντίθετη περίπτωση θα χρειαστεί να προκηρυχθούν νέες θέσεις για την Ορχήστρα των Χρωμάτων. Πάντως δεν υπάρχει θέμα συγχώνευσης».

Η νομοθετική ρύθμιση για την ένταξη στην ΕΡΤ προγραμματίζεται να συμπεριληφθεί στο επόμενο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή. «Σύντομα αναμένεται να διοριστεί και καλλιτεχνικός διευθυντής στα Μουσικά Σύνολα. Σε κάθε περίπτωση οι τρεις ορχήστρες στην ΕΡΤ πρέπει να βρουν τις ισορροπίες μεταξύ τους και να αποδείξουν ότι καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες. Διαφορετικά δεν θα συνεχίσει η ΕΡΤ να συντηρεί τρεις ορχήστρες».

Στις σκέψεις του ΥΠΠΟΤ είναι ακόμα η διοικητική αυτοτέλεια των Μουσικών Συνόλων «είτε ως Γενική Διεύθυνση Μουσικών Συνόλων είτε και ως θυγατρική». Πάντως «τα μουσικά σύνολα δεν είναι οι μόνοι οργανισμοί που αξίζουν χρηματοδότηση: το Ωδείο Αθηνών και το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης πρέπει να υποστηριχθούν με κάθε τρόπο».

«Σε τέτοιες εποχές», υπογραμμίζει ο Γ. Ζάννος, «ο κόσμος έχει πολύ περισσότερο ανάγκη την τέχνη. Είναι μια ευκαιρία για τις ορχήστρες να αναδείξουν και να κάνουν γνωστό το τόσο σημαντικό έργο τους σε όλα τα κοινωνικά στρώματα».
http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=285327

Δεν υπάρχουν σχόλια: